معرفی آتشکده‌های شاخص ایران

در شرایطی‌که می خواهید از مجاورت مسجد سجاد مشهد شاهد آتشکده های جمهوری اسلامی ایران باشید، با ما همدم گردید تا در‌پی به معرفی آتشکده‌های کشور ایران که اکنون دارنده شغل می‌باشند، بپردازیم:

آتشکده آدریان

فقط آتشکده‌ی فعال در طهران بوده که از آن با اسم‌های محل پرستش آدریان، آدریان و مسجد زرتشتیان نیز خاطر می شود. قدمتی نزدیک به صد سال داشته که به وسیله کیخسرو شاهرخ بنای آن گذاشته شد‌ه‌است.

آتشکده آدریان طهران

برای استحصال رزرو مسجد سجاد مشهد داده ها بیشتر همانند معرفی، تاریخچه، راهنمای بازدید، ساعت بازدید و نشانی آتشکده آدریان طهران یا این که نیایشگاه طهران اینجا را لمس(کلیک) کنید.

آتشکده پیر سبز چکچک

یک کدام از دیگر از آتشکده‌های فعال و پویای کشور ایران، در شهر یزد قراردارد. این آتشکده که به محاسبه محاسبه پر اسم و رسم میباشد، هرساله در آن مراسمات اصلی زرتشتیان کشور ایران و عالم برگذار میگردد.

محاسه نظارت

آتشکده یزد

این آتشکده‌ی منحصربه‌فرد ۱۵۳۱ سال میباشد که حریق آن پر‌نور باقیمانده و به یکی جاذبه‌های توریسم شهر یزد مبدل گشته میباشد.

آتشکده یزد

خلال آتشکده‌هایی که همچنان کار خویش را اجرا می دهند، آتشکده‌های دیگری نیز در کشور‌ایران وجود دارا‌هستند، که می توانید از آن‌ها بازدید فرمایید. پیرو به آدرس مسجد سجاد مشهد  معرفی مهم ترین آتشکده‌های کشور‌ایران میپردازیم:

آتشکده آذر گشنسب

در استان آذربایجان غربی و شهر تکاب بوده و مثلا تبارک‌ترین و مشهورترین آتشکده های جمهوری اسلامی ایران می باشد. دارنده قدمتی ۳۰۰۰ ساله بوده که کیخسرو و پسرش سیاوخش بنای این آتشکده را گذارده‌اند.

آتشکده آذرگشنسب

آتشکده آذر برزین مهر

به عنوان مثال آتشکده های جمهوری اسلامی ایران بوده که در شهر نیشابور قرار گرفته میباشد. بوسیله فریدون فرمانروا درست شده و یکی سه آتشکده مقدس محسوب می‌شود.

آتشکده کوسان

وابسته به زمانه ساسانی بوده و در روستای کوهستان و شهر بهشهر مازندران قرار گرفته میباشد.

آتشکده آتشگاه

در شهر اصفهان جای‌دارد و یکی‌از ۷ آتشکده ایران بزرگ در طول ساسانیان هست. در بالای تپه‌ای قرار گرفته که طول آن در شهر اصفهان از کلیه فراتر شماره تلفن مسجد سجاد مشهد  میباشد.

آتشکده کرکویه

یک کدام از آتشکده‌های جمهوری اسلامی ایران بوده که در مرز کشور ایران و افغانستان و شهر سیستان و بلوچستان قرار گرفته میباشد. مرتبط با زمان هخامنشیان بوده و دارنده دیوارهای خشتی- چینه‌ای هست.

از سایر آتشکده های جمهوری اسلامی ایران می‌قدرت به تخت رستم (طهران)، سرمسجد (خوزستان)، نیاسر (کاشان)، قصر شیرین (کرمانشاه)، چهارتاقی مقطع هور (مشهد)، بیشابور (عجم)، اردشیر کوره (عجم)، ری (طهران) و غیره اشاره نمود.

آتشکده کرمان

در کنار آتشکده زرتشتیان کرمان امروزه موزه عموم شناسی نیز وجود دارااست.


برچسب ها: مسجد سجاد مشهد , رزرو مسجد سجاد مشهد , آدرس مسجد سجاد مشهد , شماره تلفن مسجد سجاد مشهد ,

[ بازدید : 5 ]

[ چهارشنبه 6 دی 1402 ] 12:12 ] [ شهریار شاهان ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]