امامزاده هاشم رشت

خیلی معدود پیش می آید که به گیلان مسجد سجاد مشهد مسافرت کنیم ولی به دیدن زیبایی‌های شهر رشت نرویم! میدان شهرداری، سبزه میدان و بازار سنتی رشت از دوستداشتنی‌ترین جذاب های رشت به شمار می روند که دل هر توریسم برایشان می‌تپد؛ البته سفارش می کنیم در مهاجرت به‌این شهر، پاره ای پا را بالاتر بگذارید و از جاذبه‌های محیط شهر نیز دیدن نمائید. شاید در مسیر وصال به رشت از سمت طهران، حدود 30 کیلومتری شهر رشت، به امامزاده‌ای عکس العمل کرده باشید که در جوار بزرگراه بر فراز تپه‌ای صخره‌ای البته سرسبز عرض اندام می‌نماید. این حرم، بقاع امامزاده هاشم میباشد که روستایی به همین اسم واقع گردیده و دربین عموم استان گیلان احترام و عنایت بخش اعظمی دارااست.
 با اعتنا به شجره طومار رزرو مسجد سجاد مشهد  جان دار در مقبره، مشخص و معلوم می‌گردد امامزاده هاشم از نوادگان حضرت علی (ع) بوده و با اسم "هاشم ابن محمد بن عبدالله بن حمزه بن محمد بن الحنفیه بن علی بن ابی طالب" معرفی شده است. این مقبره صحنی خوشگل و تزئینات داخلی خیره‌کننده‌ای دارااست که دیدن از آنها احساساتی آکنده‌از وقار و معنویت به بازدیدکنندگان منتقل می‌نماید. آیینه‌کاری‌ها و بارگاه مقبره امام‌زاده هاشم رشت به دست هنرمندان اهل ایران درست شده‌اند و با گام گذاشتن به درون بقاع، مبهوت بازی فروغ و آیینه می شوید.
در نزدیکی بقاع سرگرمی‌های متعددی وجود دارااست، می توانید خصوصی به طبیعت و تپه‌های سرسبز دور و اطراف بزنید و تصاویر زیبایی در کادر دوربینتان به تصویب برسانید. 
بازارچه سنتی امام‌زاده هاشم که در تحت‌دست بقاع قراردارد، محل خیر و خوبی برای گشت و گذار و خرید و آشنا شدن متمدن عموم محلی میباشد. اشکال پوشاک، سوغاتی و شیرینی‌های منحصربه‌فرد گیلان درین بازارچه به فروش میرسد و فروشندگان محلی با روی خوش پذیرای مسافران میباشند. یک‌سری رستوران نیز در اطراف بازارچه کار می‌نمایند و در وعده‌های ناشتایی، نهار و شام با گونه های غذاهای اهل ایران و محلی از میهمانان پذیرایی می‌نمایند. پل ولی زاده هاشم که در مقابل بقاع بر روی سفیدرود جای دارد، این روستا را به بقیه روستاهای دیده نشده گیلان همانند براگور، کندلات و غیره متصل می‌نماید و می توانید  آدرس مسجد سجاد مشهدبا هجرت به آن ها از طبیعت دست نخورده و جالب گیلان دیدن کنید.
یه خرده از امامزاده هاشم به سمت رشت که تکان نمایید، با کاروانسرایی به اسم کاروانسرای لات رو به رو میشوید. این کاروانسرا قدمتش به زمان صفوی میرسد و جدیداً بعد از نوسازی عظیم، به یک کافه رستوران سنتی تبدیل گردیده است. این رستوران از سوی گیلانی و مسافران، بسیار مرود استقبال قرار میگیرد و محل قابل قبولی برای استراحت در بین راهی و صرف طعام و آب میوه در محیطی آهسته و دل‌انگیز به شمار می‌رود. 
موزه ارثیه روستایی گیلان، بیشه نقله بر، پارک جنگلی سراوان از مجاورت‌ترین جاذبه‌های رشت به امام‌زاده هاشم محسوب میشوند که بازدید از آن شماره تلفن مسجد سجاد مشهد  ها قادر است برایتان جذاب و هیجان آور باشد

برچسب ها: مسجد سجاد مشهد , رزرو مسجد سجاد مشهد , آدرس مسجد سجاد مشهد , شماره تلفن مسجد سجاد مشهد ,

[ بازدید : 6 ]

[ يکشنبه 10 دی 1402 ] 12:10 ] [ شهریار شاهان ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]